فروشگاه ایرانیکان
دعای پرفضیلت فرج
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

دعای پرفضیلت فرج

 

در نجم الثاقب از کفعمی نقل فرموده که : شخصی آمد خدمت رسول خدا صل الله علیه و آله و گفت : یا رسول

الله به درستی که من غنی بودم پس فقیر شدم و سالم بودم پس مریض شدم در نزد مردم محبوب بودم پس

مغبوض شدم و خفیف بودم بر دل های ایشان پس سنگین شدم و من فرحناک بودم پس جمع شد بر من هموم

و زمین بر من با آن فراخیش تنگ شده و در طول روز در طلب روزی می گردم پس نمی یابم چیزی که آن را قوت

خو سازم گویا اسم من از دیوان رزق محو شده !

پس نبی اکرم به او فرمود : ای مرد شاید آن چه باعث اندوه و گرفتاری است به جا آورده ای ؟ عرض کرد : آنچه

اندوه آفرین است چیست ؟ فرمود  :شاید تو عمامه در حال نشستن به سر می بندی و در حال ایستادن زیر جامه

می پوشی یا با دندان ناخن خود را می گیری یا رخسار خود را با دامنت می مالی یا در حال ایستادن بول

می کنی یا رو به می خوابی . عرض کرد : چیزی از این ها که فرمودی انجام نمی دهم . حضرت فرمودند : از

خداوند بپرهیز و ضمیر خود را خالص کن و بخوان این دعا را که دعای فرج است و آن دعای شریف این است :

 

إِلَهِي طُمُوحُ الْآمَالِ قَدْ خَابَتْ إِلَّا لَدَيْكَ وَ مَعَاكِفُ الْهِمَمِ قَدْ تَقَطَّعَتْ إِلَّا عَلَيْكَ وَ مَذَاهِبُ‏ الْعُقُولِ‏ قَدْ سَمَتْ‏ إِلَّا لَدَيْكَ

فَإِلَيْكَ الرَّجَاءُ وَ إِلَيْكَ الْمُلْتَجَأُ يَا أَكْرَمَ مَقْصُودٍ وَ يَا أَجْوَدَ مَسْئُولٍ هَرَبْتُ إِلَيْكَ بِنَفْسِي يَا مَلْجَأَ الْهَارِبِينَ بِأَثْقَالِ الذُّنُوبِ

 أَحْمِلُهَا عَلَى ظَهْرِي وَ مَا أَجِدُ لِي إِلَيْكَ شَافِعاً سِوَى مَعْرِفَتِي‏ بِأَنَّكَ أَقْرَبُ مَنْ رَجَاهُ الطَّالِبُونَ وَ لَجَأَ إِلَيْهِ الْمُضْطَرُّونَ وَ

أَمَّلَ مَا لَدَيْهِ الرَّاغِبُونَ يَا مَنْ فَتَقَ الْعُقُولَ بِمَعْرِفَتِهِ وَ أَطْلَقَ الْأَلْسُنَ بِحَمْدِهِ وَ جَعَلَ مَا امْتَنَّ بِهِ عَلَى عِبَادِهِ كِفَاءً لِتَأْدِيَةِ

حَقِّهِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ لَا تَجْعَلْ لِلْهُمُومِ عَلَى عَقْلِي سَبِيلًا وَ لَا لِلْبَاطِلِ عَلَى عَمَلِي دَلِيلًا وَ افْتَحْ لِي بِخَيْرِ

الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا وَلِيَّ الْخَيْرِ

 

منبع : نجم الثاقب ص 316 - صحیفه نبویه ص 301 د 249

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 24 تير 1394برچسب:دعای,پر,فضیلت,فرج, :: 8:18 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 155
بازدید دیروز : 476
بازدید هفته : 960
بازدید ماه : 3460
بازدید کل : 165781
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1